The Doors

Strange Days (1967)



1.Strange Days    (3:10)
2. You're Lost Little Girl    (3:04)
3.Love Me Two Times    (3:17)
4.Unhappy Girl    (2:00)
5.Horse Lattitudes    (1:35)
6.Moonlight Drive    (3:02)
7.People Are Strange    (2:12)
8.My Eyes Have Seen You    (2:29)
9.I Can't See Your Face In My Mind    (3:26)
10.When The Music's Over    (10:56)

Texty všech skladeb

    Druhé album vyšlo ještě téhož roku. Obsahuje o něco méně energické skladby než první deska. Opět obsahuje celou řadu nadprůměrných skladeb, jako je Love Me Two Times, People Are Strange, When The Music's Over a další.
     Nahrávalo se na modernější osmistopé zařízení. Hráči si mohli dovolit několik experimentů (rezonující tóny dotvářející atmosféru ve Strange Days, nebo pozpátku točené činely v I Can't See Your Face In My Mind)  
    Text k písním Love Me Two Times a You're Lost Little Little Girl napsal Robbie Kriger, zbytek skladeb otextoval Jim.
    Album otevírá bizardní skladba Strange Days, která patří mezi mé oblíbené z tohoto alba. Deska obsahuje hudební "pokus" Horse Lattitudes, jedná se o kulisu k Morrisonově básni. Na koncertech občas Jim vkládal text Horse Lattitudes do skladby Monlight Drive, která je také součástí tohoto alba. Album uzavírá takřka jedenáctiminutová When The Music's Over.
    Strange Days je podle mého názoru velice silné album, ale chybí mu vyložená "hitovka" jako v prvním albu.




The Doors Šikmá plocha vystředních kousků vede ke kousku špinavé země v cizí zemi, a na kterou lidi lijí chlast a do níž zasazují cigarety.
(Axl Rose po návštěvě hrobu Jima Morrisona)
The Doors Nebylo to naplánované ve studiu; ani se o tom nepřemýšlelo. Jim byl magický - nikdy pořádně nevěděl, co bude ten večer dělat, a právě to bylo tak vzrušující - to napětí, protože jsme to nevěděli ani my. Naším rámcem byla naše hudba, tento rámec ale nebyl tak pevný, dokázali jsme náhle třeba na dvacet minut změnit téma, a Jim rozevřel náruč, zaimprovizoval nějakou poezii a my tam jen tak improvizovali hudebně - podmalovávali jeho verše a chvíli jamovali a pak se zase vrátili ke sloce písně... takže přesně tohle bylo tak vzrušující. A navíc byl na publikum neuvěřitelně napojen - dokázal je doopravdy rozpálit.
(John Densmore)







TOPlist