The Doors

Waiting For The Sun (1968)



1.Hello, I Love You    (2:17)
2. Love Street    (2:52)
3.Not To Touch The Earth    (3:55)
4.Summer's Almost Gone    (3:22)
5.Wintertime Love    (1:54)
6.The Unknown Soldier    (3:25)
7.Spanish Caravan    (3:00)
8.My Wild Love    (3:01)
9.We Could Be So Good Together    (2:24)
10.
Yes, The River Knows    (2:36)
11.Five To One    (4:24)

Texty všech skladeb

    Třetí album Waiting For The Sun z roku 1968, pokračuje ve stejném stylu jako deska předchozí. Zajímavostí je, že titulní skladba se na album nedostala a objevila se až na desce Morrison Hotel.
    Ve skupině panovalo napětí, písní ze stálého repertoáru ubývalo a Jim měl už v té době obrovské problémy a alkoholem. John Densmore uvažoval o odchodu z kapely. Přesto album Waiting For The Sun patří mezi nadprůměrná.
    Desku otevírá hit Hello, I Love You, ve kterém se vyjímečně objevuje hostující baskytarista. Bohužel byly peníze z této skladby vypláceny Rayi Daviesovi ze skupiny The Kins, který Doors žaloval za to, že se jedná o kopii jeho písně All Day And Of All The Night.
    Morrisonovým plánem bylo, aby deska obsahovala třicetiminutovou píseň Celebration Of The Lizard, ostatní členové mu to však rozmluvili. Text písně se objevil na obalu desky a deska samotná obsahovala kratkou pasáž z této skladby s názvem Not To Touch The Earth. Podle mého názoru se jedná o nejlepší píseň z tohoto alba a patří k mým nejoblíbenějším skladbám vůbec. Celá píseň Celebration Of The Lizard se později objevila na albu Absolutely Live.
    Za zmínku stojí protiválečně zaměřená skladba The Unknown Soldier. Při koncertních vystoupeních se Jim nechal "zatřelit" Robbieho kytarou a odzpíval část písně v leže na podlaze.
    Album uzavírá rebelská Five To One, která byla spolu s Alabama Song a Backdoor Man, hrána na živých vystoupeních v jednom nepřetržitém bloku. Mezi Backdoor Man a Five To One  byla ješte občas vložena vsuvka Love Hides.
    Skladby jsou dost nevyvážené. Album obsahuje velice nadprůměrné skladby (Hello, I Love You,Love Street, Not To Touch The Earth a mnoho dalších.) ale také skladby slabší (Wintertime Love, We Could Be So Good Together).




The Doors Nebrali jsme dokonalé verze, brali jsme ty, ze kterých byla cítit přítomnost múzy. To bylo na nahrávce nejdůležitější: aby v ní byl pocit, dokonce i když tam zůstaly hudební chyby.
(Paul Rotchield)
The Doors Naše muzika se vrátila do původních kolejí s použitím pouhých čtyř nástrojů. Cítili jsme, že jsme zabloudili příliš daleko do orchestrací a chtěli jsme se vrátit na začátek.
(Jim Morrison)








TOPlist